اثر پیش گرم کردن سوخت جت

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

اثر پیش گرم کردن سوخت جت

پست توسط rohamavation »

پیش گرم کردن سوخت قبل از رسیدن به مرحله احتراق راهی برای بهبود مخلوط، مصرف سوخت و الاینده ها
باید بگم نکته کلیدی در اینجا درک هدف از پیش گرمایش است. احتراق برای تولید نیروی حرکتی در موتورهای پیستونی و رانش در جت ها اتفاق می افته. این زمان در محفظه احتراق برای انجام این کار در کسری از ثانیه اندازه گیری میشه
نکته اول که بدونید
در هر موتور احتراق داخلی، سوخت بخار شده و برای احتراق با هوا مخلوط میشه مشخصه که پیش گرم کردن بنزین یا سایر سوخت برای موتورهای احتراق داخلی می تواند تبخیر کارآمدتر و راندمان احتراق و عملکرد موتور بالاتر از سوخت سرد ایجاد کند.
روش های بهبود راندمان حرارتی توربین گاز
1) بازسازی - این کار با پیش گرم کردن هوای فشرده قبل از ورود به محفظه احتراق با اگزوز توربین در مبدل حرارتی انجام میشه و در نتیجه در مصرف سوخت صرفه جویی میشه
2) گرم کردن مجدد: کل انبساط در توربین در دو یا چند مرحله حاصل می شود و بعد از هر مرحله گرم کردن مجدد انجام میشه. این افزایش کار انجام شده
3) Intercooling - فشرده سازی در دو یا چند مرحله انجام می شود. اما بین دو مرحله، اینترکولر وجود دارد که در آن خنک سازی با فشار ثابت صورت می گیرد. برای افزایش کار خالص توربین گاز با صرفه جویی در کار تراکم.
در حالت ایده آل، مخلوطی از 2 گاز، به عنوان مثال متان و هوا، احتراق کارآمد و کامل را تضمین میکنه. این اجاق گاز معمولی آشپزخانه همین کارو میکنه.در هر موتور احتراق داخلی، سوخت بخار شده و برای احتراق با هوا مخلوط می شود. مشخص است که پیش گرم کردن بنزین یا سایر سوخت برای موتورهای احتراق داخلی می تواند تبخیر کارآمدتر و راندمان احتراق و عملکرد موتور بالاتر از سوخت سرد ایجاد کند.
مخلوط کردن مایعات با هوا مشکل سازتره، زیرا اکنون به جای مخلوط کردن گاز، مهی از قطرات کوچک دارید. این خوبه. خوبی این است که تبخیر سوخت به خنک نگه داشتن موتور کمک میکنه. این یکی از مزایای اون هست و محصولات جانبی مضری مانند مونوکسید کربن آزاد می شود.نکته کلیدی هواپیماهای جت مدرن اینه که
طراحی مناسب (دمای کار) و انتخاب سوخت ممکنه نیاز به پیش گرم کردن را برطرف کند به خصوص هنگامی که موتور گرم باشه
امکان دیگر استفاده از گرمای هوای فشرده توربو برای گرم کردن آن است. کنترل دقیق درجه اکتان نیز مفید است.
در طراحی، استفاده از گرمای موتور برای تبخیر سوخت ممکنه نیاز به پیش گرم کردن را به جز برای کاربردهای شدید قطبی برطرف کند.
تصویر

ارسال پست