کارایی موتور استرلینگ با فنر

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3268

سپاس: 5491

جنسیت:

تماس:

کارایی موتور استرلینگ با فنر

پست توسط rohamavation »

تصویر
من از مفهوم موتور استرلینگ با فنر به جای هر گازی برای ساخت موتور استفاده کردم می خواهم بازده آن را محاسبه کنم اینم یک
راندمان موتور به عنوان نسبت کار مفید انجام شده به گرمای ارائه شده تعریف می شود:
$\epsilon=\frac{work done}{heat \space absorbed}=\frac{Q_2-Q_1}{Q_1}$
توجه داشته باشید که کار انجام شده مربوط به نیروی تحویل شده در کلاچ یا میل محرک است. این بدان معنی است که اصطکاک و سایر تلفات از کار انجام شده توسط انبساط ترمودینامیکی کم می شود. بنابراین موتوری که هیچ کاری را به محیط بیرون نمی رساند، بازده صفر دارد.همچنین توجه داشته باشید که موتورهایی که راندمان آنها به این صورت تعریف شده است موتورهای احتراقی هستند یا حداقل به گازی با فازهای انقباض انبساط نیاز دارند که بتواند گرما را تبادل کند (مانند موتور کارنو).
در حالتی که موتور شما در دمای ثابت کار می کند، فقط انرژی الاستیک فنرها را به کار تبدیل می کنید. من فرض می کنم که شما فنرهای هر سیکل را با فنرهای فشرده جایگزین کنید، در غیر این صورت دستگاه هیچ منبع تغذیه ای نخواهد داشت. در این مورد می‌توانید نوع جدیدی از راندمان را تعریف کنید، متفاوت از راندمان موتورهای احتراقی، اما منطقی است.
به عنوان مثال، می توانید تعریف کنید ϵ=انرژی ارتجاعی انجام شده ذخیره شده در فنرها $\epsilon=\frac{work\space done}{elastic \space energy \space stored \space in \space the \space springs}$hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
smile260 smile016 :?:
تصویر

ارسال پست