تفاوت بین EGT و (ITT) چیست؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami رهام حسامی

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 1848

سپاس: 3349

جنسیت:

تماس:

تفاوت بین EGT و (ITT) چیست؟

پست توسط rohamjpl »

در یک موتور توربین گاز، تفاوت بین دمای گاز اگزوز (EGT) و دمای ورودی توربین (-) چیست؟ من فرض می‌کنم EGT دمایی است که گاز پس از انتقال نیرو به توربین است. آیا این به طور قابل توجهی دما را تغییر می دهد؟ آیا هر دو متناسب با توان خروجی موتور هستند؟
EGT دقیقاً همین است - دمای گاز خروجی از هسته گاز در لوله جت. - دمای گاز در ژنراتور گاز هنگام خروج از محفظه های احتراق و ورود به اولین مرحله توربین فشار قوی است. EGT به طور قابل توجهی خنک تر خواهد شد - گاهی اوقات تا 1500 درجه فارنهایت! - نسبت به -، زیرا آنتالپی یا انرژی درونی و جنبشی گاز در حال کار توسط توربین به کار مکانیکی تبدیل می شود و فشار و دمای جریان گاز در هنگام خروج از هر مرحله از توربین کاهش می یابد. مدل چرخه برایتون را برای این نوع موتورهای حرارتی ببینید.
معمولاً توان خروجی برای یک توربوپراپ یا توربوشفت به عنوان گشتاور روی شفت قدرت که پروانه یا روتور را می چرخاند اندازه گیری می شود. نیروی رانش در موتورهای جت معمولاً توسط خدمه پرواز به صورت N1 یا نسبت سرعت فعلی فن/LPC/LPT قرقره به حداکثر سرعت آن سنجیده می شود. این کمی گمراه کننده است زیرا رانش واقعی موتور با سرعت فن به صورت خطی تغییر نمی کند، اما این معیار است.
EGT و - به دلایل قدرت خروجی نظارت نمی شوند تا اطمینان حاصل شود که موتور از محدودیت های ترمودینامیکی خود تجاوز نمی کند. دمای بیش از حد گرم در بخش‌هایی از هسته گاز باعث آسیب جدی به موتور می‌شود و نیاز به تعمیر اساسی و/یا تعویض کل موتور یا بخش‌های فرعی دارد. این محدودیت‌های دما می‌توانند محدودیت‌هایی را در تنظیمات قدرت یا رانش برای توربین گاز در حین کار اعمال کنند تا از گرمای بیش از حد جلوگیری شود. به عنوان مثال، در یک توربوپراپ توربین آزاد، تنظیمات قدرت شما با محدودیت‌های گشتاور گیربکس پروانه و نوع دیگری از دمای بخش داغ به نام دمای بین توربین (ITT) که دمای گاز بین توربین ژنراتور گاز فشار قوی است محدود می‌شود. و توربین قدرت کم فشار. برای جلوگیری از آسیب موتور نمی توان از این محدودیت ها تجاوز کرد و ممکن است تنظیمات حداکثر توان را در ارتفاعات پایین و بالا محدود کند.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
smile260 smile016 :?:
تصویر

ارسال پست