فشار و دمای محفظه برای رانشگرهای گاز سرد چگونه تعیین می شود؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamavation

نام: roham hesami radرهام حسامی راد

محل اقامت: 100 مایلی شمال لندن جاده آیلستون، لستر، لسترشر. LE2

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 3222

سپاس: 5492

جنسیت:

تماس:

فشار و دمای محفظه برای رانشگرهای گاز سرد چگونه تعیین می شود؟

پست توسط rohamavation »

من سعی می کنم برخی از اعداد نظری عملکرد را برای یک رانشگر گاز سرد با استفاده از جریان شبه یک بعدی بدست بیاورم، و نمی دانم از کجا شروع کنم. برای موتورهای احتراقی، شما فقط فشار محفظه و دمای حاصل از احتراق را می گیرید، اما با پیشرانه گاز سرد هیچ یک از اینها را ندارید. علاوه بر این، به دلیل انبساط سریع گاز از مخزن، دما کاهش می یابد، بنابراین سوالات من این است:
فشار محفظه رانش در رانشگر گاز سرد چقدر خواهد بود؟ من فکر می کنم فشار واقعی مخزن نیست، زیرا در این صورت اصلاً زحمت داشتن یک نازل همگرا را ندارید، فقط واگرا می شوید. بنابراین، با توجه به فشار مخزن، چگونه فشار داخل موتور را محاسبه می کنید؟
فکر می کنم هنگام انبساط به داخل محفظه رانش باید خنک شدن گاز را در نظر بگیرید، اما برای این کار به فشار محفظه برای محاسبه افت دما نیاز دارید. آیا من چیزی را از دست داده ام؟
جمله بندی من ممکن است کمی نامشخص باشد، بنابراین به عنوان یک توضیح، سوال اصلی این است که چرا باید یک محفظه رانش و یک بخش همگرا برای رانشگر گاز سرد ایجاد کنید، در حالی که می توانید به راحتی به جریان خفه شده از خروجی مخزن دست یابید. علاوه بر آن، در مورد احتمالی که من برخی از عملکردهای مهم را از دست داده ام، اگر بخواهید از یکی از آنها استفاده کنید، چگونه می توان فشار محفظه را محاسبه کرد؟
برای هر کسی که ممکن است در آینده این سؤال را پیدا کند، در اینجا من فرض می‌کردم که جریان از مخزن به دلیل جریان خفه شده از خروجی، با سرعت 1 ماخ می‌آمد. با این حال، استفاده از یک رگولاتور بیشتر، اگر نه همه، سرعت را حذف می کند، بنابراین شما به یک نازل برای تسریع گاز ساکن در فشار خروجی نیاز دارید.
با نگاهی دوباره به آن، چرا فشار ورودی باید فشار خروجی رگولاتور باشد؟ اگر به آن کاغذ نگاه کنید، یک محفظه انبساط قبل از نازل واقعی وجود دارد که در آن گاز منبسط می شود. سپس، فشار بسته به مقدار گازی که از نازل خارج می شود و چه مقدار تغذیه می شود، در فشاری کمتر از خروجی رگلاتور، به تعادل می رسد. آیا من اشتباه می کنم؟
آیا من چیزی را از دست داده ام؟" بله. شما اساساً تصور اشتباهی در مورد نحوه طراحی سیستم های رانشگر گاز سرد دارید. آنها محفظه های رانش ندارند و از نازل های De Laval برای دستیابی به حداکثر سرعت عملی اگزوز استفاده می کنند.
توجه داشته باشید که گاز از طریق یک تنظیم کننده فشار به رانشگرها می رسد. فشار خروجی این رگولاتور فشار ورودی به نازل ها خواهد بود (با فرض اینکه جریان از توانایی رگولاتور تجاوز نمی کند و از تلفات اصطکاکی در لوله کشی چشم پوشی می کند).
با توجه به این، من مطمئن نیستم که شما واقعاً چه چیزی را می خواهید / باید برای سیستم نظری خود محاسبه کنید. مقاله ای که من این تصویر را از آن استخراج کردم محاسباتی را ارائه می دهد که احتمالاً مفید هستند. من آنها را در اینجا درج نکردم زیرا نمی دانم هدف شما چیست..hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth
semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضاتصویر
تصویر

ارسال پست