آیا هواپیمای پیستونی توربوشارژ همان توربوپراپ است؟

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
rohamjpl

نام: Roham Hesami رهام حسامی

محل اقامت: فعلا تهران قیطریه بلوار کتابی 8 متری صبا City of Leicester Area of Leicestershire LE7

عضویت : سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۰۸:۳۴


پست: 1651

سپاس: 3161

جنسیت:

تماس:

آیا هواپیمای پیستونی توربوشارژ همان توربوپراپ است؟

پست توسط rohamjpl »

آنها هر دو موتورهای احتراق داخلی هستند که دارای یک توربین در اگزوز خود هستند که برای تامین انرژی یک کمپرسور برای تحت فشار قرار دادن هوا قبل از استفاده برای احتراق استفاده می شود.
در توربوپراپ، توربین نیز به پیشرانه نیرو می دهد. در بین کمپرسور و توربین، مخلوط سوخت و هوا بدون قطعات متحرک قابل توجه می سوزد. بدون توربین و کمپرسور، موتور توربین در اصل یک لوله با عنصر گرمایش در آن است.
در یک موتور پیستونی توربوشارژ، شما یک موتور پیستونی معمولی دارید که پایه را می چرخاند. توربین در اگزوز موتور پیستونی قرار دارد و کمپرسور را نیرو می دهد که هوا را به موتور پیستونی فشار می دهد. توربین و کمپرسور به پروانه متصل نیستند.
در اینجا آنها به عنوان نمودار به همراه برخی از انواع موتورهای دیگر هستند.
نمودارهای نوع موتور
نه، یک توربوپراپ بیشتر شبیه یک موتور جت است که به جای فن، یک ملخ در جلو دارد:
تصویر
در ساده ترین شکل یک توربوپراپ شامل ورودی، کمپرسور، محفظه احتراق، توربین و یک نازل پیشران است. هوا به داخل ورودی کشیده شده و توسط کمپرسور فشرده می شود.
بسیاری از موتورهای توربو دارای جعبه دنده هستند (همانطور که در تصویر بالا، قسمت مشکی سمت چپ نشان داده شده است) که پایه را از موتور خارج می کند.
در حالی که یک توربو پیستون به سادگی یک موتور پیستونی معمولی با یک توربو شارژر متصل است:
می توانید در مورد نحوه عملکرد یک پیستون توربو در BoldMethod: How a Turbo Charger system بیشتر بدانید. اصول اولیه این است که از گازهای خروجی موتور برای به حرکت درآوردن کمپرسور استفاده می کند که باعث افزایش فشار (و محتوای اکسیژن) ورودی به ورودی می شود. اکسیژن (و سوخت) بیشتر به معنای قدرت بیشتر است. برای پیستون های توربو همچنین به این معنی است که می توانید عملکردی در سطح دریا در ارتفاع داشته باشید.
تا آنجا که به سوخت مربوط می شود، یک توربوپراپ از سوخت های Jet-A (نفت سفید) خارج می شود و (بیشتر) پیستون های توربو شارژ شده با گاز av کار می کنند. برخی از پیستون‌های توربو دیزل نیز از Jet-A خارج می‌شوند و بسیار مهم است که Jet-A را در پیستون av-gas یا av-gas را در یک توربو پروپ قرار ندهید.
موتور توربوشارژ یک موتور گازی معمولی با پیستون است
عامل محدود کننده در یک موتور گازی این است که چه مقدار هوا می تواند وارد پیستون شود.
سوپرشارژ است - یعنی یک پمپ هوا هوای بیشتری را به موتور وارد می کند که به طور طبیعی می کشد. انواع مکانیکی رانده شده در Mad Max دیده می شود. اگر از جریان اگزوز برای چرخاندن پمپ استفاده می کنید، توربو سوپرشارژ است.
مردم "turbosupercharge" را به "turbocharge" کوتاه می کنند.
موتور توربوپراپ یک موتور جت است. تمام توقف
موتور جت نیروی رانش زیادی ایجاد می کند. آنها چند پره توربین اضافی را در انفجار جت چسباندند که شفت دیگری را می چرخاند. این آن را به یک "موتور توربوشفت" تبدیل می کند زیرا به جای نیروی رانش، چرخش را انجام می دهد. شما چیزهای مفیدی را روی آن شفت قرار می دهید، مانند ژنراتور، روتور هلیکوپتر، پیچ دریایی، کمپرسور هوا، فن، پروفن یا در این مورد، یک پایه. این یک توربوپراپ است!
مزیت موتور جت به جای موتور پیستونی، قدرت به وزن است - بالاخره شما اسماً 2 قطعه متحرک دارید، دوک موتور جت مناسب و توربوشفت اضافه شده، و هیچ چیز متقابلی ندارد.
آنها چیزهای کاملاً متفاوتی هستند، توربوپراپ شبیه موتور جت است زیرا کمپرسور دارد، تفاوت اصلی این است که شفتی وجود دارد که به جای چرخاندن فن، پروانه را می چرخاند.
توربوشارژر وسیله ای برای موتورهای پیستونی است که از فشار ناشی از منیفولد اگزوز موتور پیستونی برای فشرده سازی هوای ورودی به منیفولد ورودی استفاده می کند. این همان فناوری است که در موتورهای دیزلی و بنزینی اتومبیل استفاده می شود و به همان روش کار می کند. پره هایی وجود دارند که می توانند برای مدیریت سطح بوست تنظیم شوند، در خودروها این پره ها با کامپیوتر کنترل می شوند، اما در بسیاری از هواپیماها سرعت توربو باید به صورت دستی با تنظیم فشار بوست در اگزوز تنظیم شود (کلمه کلیدی: wategate). با این حال، آیرودیزل های اخیر دارای کنترل های کامپیوتری مدرن هستند. توربوهای موتورهای پیستونی هوا می‌توانند توربوشارژر باشند، در این صورت با افزایش تراکم در سیلندرها، قدرت بیشتری به موتور اضافه می‌کنند، یا می‌توانند توربو نرمالیزر باشند که فشار هوای سطح دریا را به موتور حتی در ارتفاعات بالاتر حفظ می‌کنند.
سوپرشارژرها نیز وجود دارند، اینها نیز کمپرسورهایی برای موتورهای پیستونی هستند، با این تفاوت که آنها از نیروی موتور مستقیماً برای فشرده کردن هوا به جای فشار اگزوز استفاده می کنند.hope I helped you understand the question. Roham Hesami, sixth semester of aerospace engineering
smile072 smile072 رهام حسامی ترم ششم مهندسی هوافضا

تصویر
تصویر

ارسال پست