روشن و خاموش كردن سيلندر خودرو با توجه به شرايط موجود

مدیران انجمن: parse, javad123javad

ارسال پست
نمایه کاربر
DARKENERGY

نام: Melina

محل اقامت: krj_teh

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۷


پست: 7035

سپاس: 4153

جنسیت:

تماس:

روشن و خاموش كردن سيلندر خودرو با توجه به شرايط موجود

پست توسط DARKENERGY »

سلام
امروز داشتم به اين فكر ميكردم كه ميشه سيلندر خودرو رو روشن و خاموش كرد؟!
براي نمونه يك خودروي 6 سيلندر خُب مصرف سوخت بالايي داره، ميشه كاري كرد كه با توجه به شرايط مثل رانندگي در اتوبان يا شهر
تعداد سيلندرهاي مورد استفاده رو فعال يا غير فعال كرد؟! smile042 مثلا توي شهر 4 سيلندر استفاده بشه توي اتوبان 6 سيلندر.

1.gif
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.

*

آنکه رفت، به حُرمت آنچه با خود برد حقِ بازگشت ندارد

*

آدمی که از آفتابِ صبح گرم نشه، از آفتاب غروب گرم نمیشه

rappelle_toi: l'amour devrait te faire sentir bien

jhvh

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۶ - ۱۷:۰۲


پست: 1666

سپاس: 284

جنسیت:

Re: روشن و خاموش كردن سيلندر خودرو با توجه به شرايط موجود

پست توسط jhvh »

DARKENERGY نوشته شده:سلام
امروز داشتم به اين فكر ميكردم كه ميشه سيلندر خودرو رو روشن و خاموش كرد؟!
براي نمونه يك خودروي 6 سيلندر خُب مصرف سوخت بالايي داره، ميشه كاري كرد كه با توجه به شرايط مثل رانندگي در اتوبان يا شهر
تعداد سيلندرهاي مورد استفاده رو فعال يا غير فعال كرد؟! smile042 مثلا توي شهر 4 سيلندر استفاده بشه توي اتوبان 6 سيلندر.

1.gif

فکر محشریه
البته اصولا نباید همچین ماشین هایی رو تو شهر روند
منم اکثرا گاز میدم و ماشین رو خلاص می کنم
موقع ترمز هم دنده معکوس می کنم

امید سیدیان

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۱/۴/۱۵ - ۲۰:۲۷


پست: 495

سپاس: 565

Re: روشن و خاموش كردن سيلندر خودرو با توجه به شرايط موجود

پست توسط امید سیدیان »

سلام،

تا جایی که من اطلاع دارم، ته دسته ی هر پیستون به یه محور (میل لنگ) وصله.
اگر حتی یکی از پیستون رو حرکت بدید، اون های دیگه هم حرکت خواهند کرد.
پس با این شرایط این کار شدنی به نظر نمی رسه!


تصویر



البته یک راه شاید این باشه که دو سری سیلندر داشته باشیم!؟
یک روز پادشاهی بهتر از چهل سال بندگی است

jhvh

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۶ - ۱۷:۰۲


پست: 1666

سپاس: 284

جنسیت:

Re: روشن و خاموش كردن سيلندر خودرو با توجه به شرايط موجود

پست توسط jhvh »

آقای سیدیان نوشته شده:سلام،

تا جایی که من اطلاع دارم، ته دسته ی هر پیستون به یه محور (میل لنگ) وصله.
اگر حتی یکی از پیستون رو حرکت بدید، اون های دیگه هم حرکت خواهند کرد.
پس با این شرایط این کار شدنی نیست.



وحی منزله؟
شاید اگه سیلندرها به جای اتصال متوالی، موازی بسته بشن یه کارهایی بشه کرد
شمام تجربه کردید وقتی که ماشین در حالت خلاص قرار داره چه شگفت آور به حرکتش ادامه میده؟

نمایه کاربر
[email protected]

نام: م. ج. معروف به گربه ی زَبادی

محل اقامت: تهران

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۹/۲۴ - ۱۱:۴۹


پست: 1458

سپاس: 514

جنسیت:

تماس:

Re: روشن و خاموش كردن سيلندر خودرو با توجه به شرايط موجود

پست توسط [email protected] »

سلام
فکر کنم برای این کار باید هر پیستون به جای دو دریچه، سه تا دریچه داشته باشه. دریچه ی سوم با قفل شدنه دو دریچه ی دیگه (ورود بنزین و خروج دود)، صرفاً هوا رو وارد و خارج از پیستون می کنه. این دریچه ی جدید رو بهتره تمام پیستون ها داشته باشن تا به صورت شیفتی تنبلی رو بین خودشون تقسیم کنن smile021 و استهلاک سیلندرها یکسان باشه. جالبه شبیه این سوال قبلاً برای خودمم پیش اومده بود. smile039

ارسال پست