سلام
امروز داشتم به اين فكر ميكردم كه ميشه سيلندر خودرو رو روشن و خاموش كرد؟!
براي نمونه يك خودروي 6 سيلندر خُب مصرف سوخت بالايي داره، ميشه كاري كرد كه با توجه به شرايط مثل رانندگي در اتوبان يا شهر
تعداد سيلندرهاي مورد استفاده رو فعال يا غير فعال كرد؟! مثلا توي شهر 4 سيلندر استفاده بشه توي اتوبان 6 سيلندر.
روشن و خاموش كردن سيلندر خودرو با توجه به شرايط موجود
- DARKENERGY
نام: Melina
محل اقامت: krj_teh
عضویت : پنجشنبه ۱۳۹۰/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۷
پست: 7035-
سپاس: 4153
- جنسیت:
تماس:
روشن و خاموش كردن سيلندر خودرو با توجه به شرايط موجود
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
Re: روشن و خاموش كردن سيلندر خودرو با توجه به شرايط موجود
DARKENERGY نوشته شده:سلام
امروز داشتم به اين فكر ميكردم كه ميشه سيلندر خودرو رو روشن و خاموش كرد؟!
براي نمونه يك خودروي 6 سيلندر خُب مصرف سوخت بالايي داره، ميشه كاري كرد كه با توجه به شرايط مثل رانندگي در اتوبان يا شهر
تعداد سيلندرهاي مورد استفاده رو فعال يا غير فعال كرد؟! مثلا توي شهر 4 سيلندر استفاده بشه توي اتوبان 6 سيلندر.
فکر محشریه
البته اصولا نباید همچین ماشین هایی رو تو شهر روند
منم اکثرا گاز میدم و ماشین رو خلاص می کنم
موقع ترمز هم دنده معکوس می کنم
-
عضویت : پنجشنبه ۱۳۹۱/۴/۱۵ - ۲۰:۲۷
پست: 495-
سپاس: 565
Re: روشن و خاموش كردن سيلندر خودرو با توجه به شرايط موجود
سلام،
تا جایی که من اطلاع دارم، ته دسته ی هر پیستون به یه محور (میل لنگ) وصله.
اگر حتی یکی از پیستون رو حرکت بدید، اون های دیگه هم حرکت خواهند کرد.
پس با این شرایط این کار شدنی به نظر نمی رسه!
البته یک راه شاید این باشه که دو سری سیلندر داشته باشیم!؟
تا جایی که من اطلاع دارم، ته دسته ی هر پیستون به یه محور (میل لنگ) وصله.
اگر حتی یکی از پیستون رو حرکت بدید، اون های دیگه هم حرکت خواهند کرد.
پس با این شرایط این کار شدنی به نظر نمی رسه!
البته یک راه شاید این باشه که دو سری سیلندر داشته باشیم!؟
یک روز پادشاهی بهتر از چهل سال بندگی است
Re: روشن و خاموش كردن سيلندر خودرو با توجه به شرايط موجود
آقای سیدیان نوشته شده:سلام،
تا جایی که من اطلاع دارم، ته دسته ی هر پیستون به یه محور (میل لنگ) وصله.
اگر حتی یکی از پیستون رو حرکت بدید، اون های دیگه هم حرکت خواهند کرد.
پس با این شرایط این کار شدنی نیست.[ تصویر ]
وحی منزله؟
شاید اگه سیلندرها به جای اتصال متوالی، موازی بسته بشن یه کارهایی بشه کرد
شمام تجربه کردید وقتی که ماشین در حالت خلاص قرار داره چه شگفت آور به حرکتش ادامه میده؟
- [email protected]
نام: م. ج. معروف به گربه ی زَبادی
محل اقامت: تهران
عضویت : پنجشنبه ۱۳۹۰/۹/۲۴ - ۱۱:۴۹
پست: 1458-
سپاس: 514
- جنسیت:
تماس:
Re: روشن و خاموش كردن سيلندر خودرو با توجه به شرايط موجود
سلام
فکر کنم برای این کار باید هر پیستون به جای دو دریچه، سه تا دریچه داشته باشه. دریچه ی سوم با قفل شدنه دو دریچه ی دیگه (ورود بنزین و خروج دود)، صرفاً هوا رو وارد و خارج از پیستون می کنه. این دریچه ی جدید رو بهتره تمام پیستون ها داشته باشن تا به صورت شیفتی تنبلی رو بین خودشون تقسیم کنن و استهلاک سیلندرها یکسان باشه. جالبه شبیه این سوال قبلاً برای خودمم پیش اومده بود.
فکر کنم برای این کار باید هر پیستون به جای دو دریچه، سه تا دریچه داشته باشه. دریچه ی سوم با قفل شدنه دو دریچه ی دیگه (ورود بنزین و خروج دود)، صرفاً هوا رو وارد و خارج از پیستون می کنه. این دریچه ی جدید رو بهتره تمام پیستون ها داشته باشن تا به صورت شیفتی تنبلی رو بین خودشون تقسیم کنن و استهلاک سیلندرها یکسان باشه. جالبه شبیه این سوال قبلاً برای خودمم پیش اومده بود.