سلام دوستان
من نیاز به یک آرمیچر دارم که هم کوچیک باشه هم سبک هم قوی هم کم مصرف سراغ دارید ؟
اگه سراغ ندارید میشه ساخت آرمیچر رو یادم بدید با تمام قوانین تا محاسبات لازم رو انجام بدم .
این آرمیچر رو برای استفاده در بخش جلویی هواپیمای مدلم می خوام که باید پیشرانش رو فراهم کنه و خللی در عملکرد نباشه ممنون .
ممنون می شم اگه کمکم کنید ...
آرمیچر با قدرت خیلی بالا و مصرف کم و جرم کم
-
نام: سعید
محل اقامت: تهران
عضویت : چهارشنبه ۱۳۸۷/۱۱/۲۳ - ۱۵:۲۰
پست: 100-
سپاس: 153
- جنسیت:
تماس:
Re: آرمیچر با قدرت خیلی بالا و مصرف کم و جرم کم
سلام عزیز
برای این کار آرمیچر الکتریکی نمی تواند راه حل مشکل باشد! پیشنهاد می کنم اگر هدفتان برایتان مهم است موتور بنزینی بسیار کوچک تهیه فرمایید. قدرتی که شما از آرمیچر الکتریکی انتظار دارید متاسفانه برآورده نمی شود.
برای این کار آرمیچر الکتریکی نمی تواند راه حل مشکل باشد! پیشنهاد می کنم اگر هدفتان برایتان مهم است موتور بنزینی بسیار کوچک تهیه فرمایید. قدرتی که شما از آرمیچر الکتریکی انتظار دارید متاسفانه برآورده نمی شود.
آموزش و پرورش ما، استعدادها را میمیراند..
- javad123javad
نام: Javad
محل اقامت: NoWhere
عضویت : پنجشنبه ۱۳۸۷/۳/۲ - ۱۱:۱۷
پست: 912-
سپاس: 211
- جنسیت:
Re: آرمیچر با قدرت خیلی بالا و مصرف کم و جرم کم
اگر از باتری می خواهید استفاده کنید. بهتر است که از موتورهای براشلس که گشتاور بالا و مصرف پایینی دارن استفاده کنید. در غیر اینصورت همنطور که دوستمون گفتن بهتره از موتور بنزینی استفاده کنید.
- Aryan_M
نام: آرین مخدومی
محل اقامت: مشهد
عضویت : یکشنبه ۱۳۹۱/۱۰/۱۷ - ۲۰:۳۶
پست: 343-
سپاس: 84
- جنسیت:
Re: آرمیچر با قدرت خیلی بالا و مصرف کم و جرم کم
اگه پرنده شما کوچیک باشه موتور بنزینی خوبی براش نمی شه پیدا کرد شایدم خیلی گرون بشه.
گزینه راحت تر و بهتر موتور براشلس است با استفاده از باتری های جریان بالا و پر انرژی که بهترین گزینه باتری های لیتیومی است. البته بین این باتری ها 2 نوع بیشتر تو بازار پیدا می شه : li-ion و li-polymer که فرقشون در قیمت چگالی انرژی و توان خرجی هستش.
لیتیوم پلیمر چگالی انرژی کمتر و گرون تر و توان بیشتر و سختی نگهداری بیشتری داره. لیتیوم یون هم برعکسش.
البته هر دو گرون هستن.
شما باید ببینی پره مورد استفادت چیه و میزان Drag و Lift (همون thrust) ملخش نسبت به سرعت ملخ و سرعت باد یا همن سرعت حرکت پرنده چه جوریه.
اونوقت باید یک موتور براشلس بگیری که راندمان ماکسیممش نزدیکای چیزی که می خوای در بیاد. البته خیلی موتورای براشلس هستن که با ملخش فروخته می شن و از قبل تنظیم شدن.
اگه خواستی یک نرمافزار ساده هم برای شبیه سازی هواپیمای مدل و گلایدر با تئوری lift-line و thin foil دارم که تغریبا نتایج خوبی برای هواپیمای کوچیک و گلایدر می ده. بد نیست.
نرمافزار xflr5. مجانیه.
البته می تونی تجربی همینجوری یرخی یک موتور بخری نسب کنی تنظیمش کنی و با یکسری باتری همینجوری راش بندازی.
اگه سوال داشتی در خدمتم.
گزینه راحت تر و بهتر موتور براشلس است با استفاده از باتری های جریان بالا و پر انرژی که بهترین گزینه باتری های لیتیومی است. البته بین این باتری ها 2 نوع بیشتر تو بازار پیدا می شه : li-ion و li-polymer که فرقشون در قیمت چگالی انرژی و توان خرجی هستش.
لیتیوم پلیمر چگالی انرژی کمتر و گرون تر و توان بیشتر و سختی نگهداری بیشتری داره. لیتیوم یون هم برعکسش.
البته هر دو گرون هستن.
شما باید ببینی پره مورد استفادت چیه و میزان Drag و Lift (همون thrust) ملخش نسبت به سرعت ملخ و سرعت باد یا همن سرعت حرکت پرنده چه جوریه.
اونوقت باید یک موتور براشلس بگیری که راندمان ماکسیممش نزدیکای چیزی که می خوای در بیاد. البته خیلی موتورای براشلس هستن که با ملخش فروخته می شن و از قبل تنظیم شدن.
اگه خواستی یک نرمافزار ساده هم برای شبیه سازی هواپیمای مدل و گلایدر با تئوری lift-line و thin foil دارم که تغریبا نتایج خوبی برای هواپیمای کوچیک و گلایدر می ده. بد نیست.
نرمافزار xflr5. مجانیه.
البته می تونی تجربی همینجوری یرخی یک موتور بخری نسب کنی تنظیمش کنی و با یکسری باتری همینجوری راش بندازی.
اگه سوال داشتی در خدمتم.