ماشين محرك دائم

مدیران انجمن: parse, javad123javad

roborez

نام: رضا راهپیما

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ - ۰۹:۰۸


پست: 46

سپاس: 3

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط roborez »

منظورم اینه اگه طرف راست رو یه ظرف پنجاه لیتری پر از هوا (پنجاه واحد)تصور کنیم.ایا نمیشه با گیر بکس مناسبی باعث پمپاژ یک واحد هوا به ازای بیست سانتیمتر حرکتش رو به بالا بشیم؟

نمایه کاربر
mmeftahpour

نام: مسعود مفتاح پور

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲


پست: 457

سپاس: 394

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط mmeftahpour »

باسلام
تو گیربکس در بهترین شرایط که راندمان صد در صد باشه (اصطکاک و اتلاف انرژی نداشته باشیم) توان ورودی با توان خروجی برابر است. توان گیربکس یعنی گشتاور در دور - اگر دور خروجی رو زیاد کنیم(بخواهیم پمپ سریعتر بچرخه) گشتاور کم می شود و قادر به چرخاندن پمپ نمیشود. در عمل سیستم با اتلاف انرژی در حرکت آب - چرخدنده ها - گیربکس - پمپ هوا قادر به حرکت نخواهد بود.

نمایه کاربر
sunrise

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۹/۲ - ۰۰:۱۳


پست: 265

سپاس: 115

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط sunrise »

دقت کنید که درون لوله ی هوا ما فشار خیلی کمتری نسبت به ته مخزن آب داریم، پس جریان از لوله به مخزن نخواهد بود و بلکه ازمخزن
به لوله خواهد بود(از محیط پر فشار به کم فشار)؛ که همین مورد اول به تنهایی باعث توقف کل سیستم خواهد شد.
آخرین ویرایش توسط sunrise چهارشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ - ۰۲:۴۹, ویرایش شده کلا 2 بار

jhvh

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۶ - ۱۷:۰۲


پست: 1666

سپاس: 284

جنسیت:

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط jhvh »

sunrise نوشته شده:دقت کنید که درون لوله ی هوا ما فشار خیلی کمتری نسبت به ته مخزن آب داریم، پس جریان از لوله به مخزن
نخواهد بود و بلکه ازمخزن به لوله خواهد بود؛ که همین مورد اول به تنهایی باعث توقف کل سیستم خواهد شد.

البته ممکنه که فشار هوا با استفاده از سطح مقطع و این چیزا بیشتر از آب باشه و هوا تو آب با فشار بدمه

در واقع حرف شما کاملا متینه اما توضیحش در این شرایط سخته
اما فکر نمی کنم از عهده من بر بیاد که به پرسشگر بتونم پاسخ بدم

به نظر من ایراد تئوریک همون از دست رفتن تکانه توسط هوا ی خروجی از آبه
بقیه موارد رو میشه با صرف نظر از ااصطکاک مهندسی کرد

نمایه کاربر
sunrise

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۹۳/۹/۲ - ۰۰:۱۳


پست: 265

سپاس: 115

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط sunrise »

jhvh نوشته شده:
sunrise نوشته شده:دقت کنید که درون لوله ی هوا ما فشار خیلی کمتری نسبت به ته مخزن آب داریم، پس جریان از لوله به مخزن
نخواهد بود و بلکه ازمخزن به لوله خواهد بود؛ که همین مورد اول به تنهایی باعث توقف کل سیستم خواهد شد.

البته ممکنه که فشار هوا با استفاده از سطح مقطع و این چیزا بیشتر از آب باشه و هوا تو آب با فشار بدمه

در واقع حرف شما کاملا متینه اما توضیحش در این شرایط سخته
اما فکر نمی کنم از عهده من بر بیاد که به پرسشگر بتونم پاسخ بدم

به نظر من ایراد تئوریک همون از دست رفتن تکانه توسط هوا ی خروجی از آبه
بقیه موارد رو میشه با صرف نظر از ااصطکاک مهندسی کرد



در قانون گازها و سیالات همیشه انتقال از محیط پرفشار به کم فشاره واصلا ربطی به سطح مقطع یا چیزای دیگه نداره.

نمایه کاربر
mmeftahpour

نام: مسعود مفتاح پور

عضویت : یک‌شنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲


پست: 457

سپاس: 394

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط mmeftahpour »

باسلام

در قانون گازها و سیالات همیشه انتقال از محیط پرفشار به کم فشاره واصلا ربطی به سطح مقطع یا چیزای دیگه نداره.


مسئله فوق وقتی هست که پمپ نباشه. ایشون تو طرحشون از پمپ استفاده کرده اند که انرژیش رو از حرکت سیستم می گیره و با توجه به اینکه راندمان پمپ صد در صد نیست ؛ هم چنین سایر اتلافات انرژی سیستم کار نمیکنه.

roborez

نام: رضا راهپیما

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ - ۰۹:۰۸


پست: 46

سپاس: 3

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط roborez »

http://8pic.ir/images/aqstx977lsvhlysl967g.jpg
سپاس و قدر دانی ویژه از همه شما عزیزان و دوستان گرامی.
اگر عملکرد عکس بالا رو توضیح بدم شاید بتونم اساس کارسیستم جاذبه ۲ رو بهتر بیان کنم.البته اگه عکس بالا کار کنه smile021
ببینید دوستان توپ Eرو با نخی پیچیده به دور قرقره A وصل کردم.قرقره A هم با بازویی(M) که دارای هرز گرد میباشد به دسته مشترک دوتا دم BوC وصل شده،نقاط H ثابتند.که در حال حاضر دم C فشرده و هوای خود را بیرون داده ودم B هواگیری کرده است.اگر قرقره A به ازای حرکت توپ E ، صدو هشتاد درجه بچرخد دم B فشرده شده و دم C هواگیری میکند.حال اگر این چرخه با حرکت توپ E تکرار شود و خروجی D را به ورودی X البته با مهندسی دقیق که مانع خروج آب شود و کمک کند به ورود هوا در مقابل فشار آب مخزن،وصل کنیم،آیا با رسیدن E به سطح باعث پر شدن F از هوا میشود؟
فرض کنید
ورودی xرا با شیر یک طرفه ای که زیر ساچمه ان با فنری که تا یک اپسیلون فشار کمتری از فشار آب مخزن دارد مهندسی کرده ام
حجم دمهای BوC یک پنجاهم حجم توپهای EوF است
آخرین ویرایش توسط roborez چهارشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ - ۰۹:۲۵, ویرایش شده کلا 1 بار

roborez

نام: رضا راهپیما

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ - ۰۹:۰۸


پست: 46

سپاس: 3

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط roborez »

jhvh نوشته شده:
sunrise نوشته شده:دقت کنید که درون لوله ی هوا ما فشار خیلی کمتری نسبت به ته مخزن آب داریم، پس جریان از لوله به مخزن
نخواهد بود و بلکه ازمخزن به لوله خواهد بود؛ که همین مورد اول به تنهایی باعث توقف کل سیستم خواهد شد.

البته ممکنه که فشار هوا با استفاده از سطح مقطع و این چیزا بیشتر از آب باشه و هوا تو آب با فشار بدمه

در واقع حرف شما کاملا متینه اما توضیحش در این شرایط سخته
اما فکر نمی کنم از عهده من بر بیاد که به پرسشگر بتونم پاسخ بدم

به نظر من ایراد تئوریک همون از دست رفتن تکانه توسط هوا ی خروجی از آبه
بقیه موارد رو میشه با صرف نظر از ااصطکاک مهندسی کرد

استاد تیموریان منظورتون هوای خروجی از ظرفهایی است که به بالا میرسند وهوایشان به خاطر چرخش و برگشتن به پایین مخزن تخلیه میشود و حبابها از سطح آب به بیرون میروند؟

roborez

نام: رضا راهپیما

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ - ۰۹:۰۸


پست: 46

سپاس: 3

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط roborez »

توروخدا هرکی به این نتیجه رسید که کار میکنه یا به واسته این به چیز دیگه ای رسیدو جایزه نبلو گرفت یا هرچیز دیگه ای منم شریک کنه smile027 smile027 smile027 smile027 smile038 smile038

roborez

نام: رضا راهپیما

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ - ۰۹:۰۸


پست: 46

سپاس: 3

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط roborez »

mmeftahpour نوشته شده:باسلام

در قانون گازها و سیالات همیشه انتقال از محیط پرفشار به کم فشاره واصلا ربطی به سطح مقطع یا چیزای دیگه نداره.


مسئله فوق وقتی هست که پمپ نباشه. ایشون تو طرحشون از پمپ استفاده کرده اند که انرژیش رو از حرکت سیستم می گیره و با توجه به اینکه راندمان پمپ صد در صد نیست ؛ هم چنین سایر اتلافات انرژی سیستم کار نمیکنه.

چرا حرف از اتلاف انرژی میزنید وقتی میخواهیم از جابجایی پنجاه واحد انرژی ،فقط یک واحد تولید کنیم استاد ؟

roborez

نام: رضا راهپیما

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ - ۰۹:۰۸


پست: 46

سپاس: 3

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط roborez »

http://8pic.ir/images/aqstx977lsvhlysl967g.jpg
سپاس و قدر دانی ویژه از همه شما عزیزان و دوستان گرامی.
اگر عملکرد عکس بالا رو توضیح بدم شاید بتونم اساس کارسیستم جاذبه ۲ رو بهتر بیان کنم.البته اگه عکس بالا کار کنه smile021
ببینید دوستان توپ Eرو با نخی پیچیده به دور قرقره A وصل کردم.قرقره A هم با بازویی(M) که دارای هرز گرد میباشد به دسته مشترک دوتا دم BوC وصل شده،نقاط H ثابتند.که در حال حاضر دم C فشرده و هوای خود را بیرون داده ودم B هواگیری کرده است.اگر قرقره A به ازای حرکت توپ E ، صدو هشتاد درجه بچرخد دم B فشرده شده و دم C هواگیری میکند.حال اگر این چرخه با حرکت توپ E تکرار شود و خروجی D را به ورودی X البته با مهندسی دقیق که مانع خروج آب شود و کمک کند به ورود هوا در مقابل فشار آب مخزن،وصل کنیم،آیا با رسیدن E به سطح باعث پر شدن F از هوا میشود؟
فرض کنید
ورودی xرا با شیر یک طرفه ای که زیر ساچمه ان با فنری که تا یک اپسیلون فشار کمتری از فشار آب مخزن دارد مهندسی کرده ام
حجم دمهای BوC یک پنجاهم حجم توپهای EوF است

arash47

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۱/۶ - ۱۹:۳۰


پست: 85

سپاس: 40

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط arash47 »

با توجه به اصطکاک قسمت های متحرک و نبود بازده 100درصد و قرار دادن نازل( برای بیشتر شدن فشار هوای ورودی نسبت به فشار اب به ته مخزن) توپ f کاملا از هوا پر نمیشود
بهتر نیست توپ e را مستقیما به پمپ(حذف نخ و قرقره های متصل به مخزن) وصل کنید
بهتر نیست توپ ها تو دوسیال متفاوت مانند اب و ابنمک یا اب و جیوه باشند

roborez

نام: رضا راهپیما

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ - ۰۹:۰۸


پست: 46

سپاس: 3

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط roborez »

arash47 نوشته شده:با توجه به اصطکاک قسمت های متحرک و نبود بازده 100درصد و قرار دادن نازل( برای بیشتر شدن فشار هوای ورودی نسبت به فشار اب به ته مخزن) توپ f کاملا از هوا پر نمیشود
بهتر نیست توپ e را مستقیما به پمپ(حذف نخ و قرقره های متصل به مخزن) وصل کنید
بهتر نیست توپ ها تو دوسیال متفاوت مانند اب و ابنمک یا اب و جیوه باشند


سلام دوست عزیز.میتونم خواهش کنم با در نظر گرفتن قطر قرقره و ارتفاع مکان توپ E تا سطح آب،دوباره شکل را بررسی کنید

نمایه کاربر
Archimedes

عضویت : دوشنبه ۱۳۹۲/۵/۱۴ - ۱۰:۴۵


پست: 1233

سپاس: 824

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط Archimedes »

roborez نوشته شده:http://8pic.ir/images/aqstx977lsvhlysl967g.jpg
سپاس و قدر دانی ویژه از همه شما عزیزان و دوستان گرامی.
اگر عملکرد عکس بالا رو توضیح بدم شاید بتونم اساس کارسیستم جاذبه ۲ رو بهتر بیان کنم.البته اگه عکس بالا کار کنه smile021
ببینید دوستان توپ Eرو با نخی پیچیده به دور قرقره A وصل کردم.قرقره A هم با بازویی(M) که دارای هرز گرد میباشد به دسته مشترک دوتا دم BوC وصل شده،نقاط H ثابتند.که در حال حاضر دم C فشرده و هوای خود را بیرون داده ودم B هواگیری کرده است.اگر قرقره A به ازای حرکت توپ E ، صدو هشتاد درجه بچرخد دم B فشرده شده و دم C هواگیری میکند.حال اگر این چرخه با حرکت توپ E تکرار شود و خروجی D را به ورودی X البته با مهندسی دقیق که مانع خروج آب شود و کمک کند به ورود هوا در مقابل فشار آب مخزن،وصل کنیم،آیا با رسیدن E به سطح باعث پر شدن F از هوا میشود؟
فرض کنید
ورودی xرا با شیر یک طرفه ای که زیر ساچمه ان با فنری که تا یک اپسیلون فشار کمتری از فشار آب مخزن دارد مهندسی کرده ام
حجم دمهای BوC یک پنجاهم حجم توپهای EوF است

دو تا سوال دارم:
۱- بنظرت اون توپ E قادره با حجم هواش بیاد به سطح آب و باعث عمل های متوالی دم و بازدم بشه. آیا اینقدر قدرت داره؟ محاسبه کردی؟
۲- اگه به فرض مثال چرخه بتونه توپ F رو پر کنه با این اوصاف هر دو توپ حجمش ۵۰ هست ( نمی دونم ۵۰ چه معنی میده و چه واحدی داره). مگه توپ F می تونه توپ E رو به قعر آب برگردونه؟ بنظر بنده حتی اگر توپ F پر هم شود حتی به حجم ۶۰ تا هم قادر نخواهد بود توپ E را به عمق آب بازگرداند.
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

arash47

عضویت : پنج‌شنبه ۱۳۹۰/۱۱/۶ - ۱۹:۳۰


پست: 85

سپاس: 40

Re: ماشين محرك دائم

پست توسط arash47 »

roborez نوشته شده:
arash47 نوشته شده:با توجه به اصطکاک قسمت های متحرک و نبود بازده 100درصد و قرار دادن نازل( برای بیشتر شدن فشار هوای ورودی نسبت به فشار اب به ته مخزن) توپ f کاملا از هوا پر نمیشود
بهتر نیست توپ e را مستقیما به پمپ(حذف نخ و قرقره های متصل به مخزن) وصل کنید
بهتر نیست توپ ها تو دوسیال متفاوت مانند اب و ابنمک یا اب و جیوه باشند


سلام دوست عزیز.میتونم خواهش کنم با در نظر گرفتن قطر قرقره و ارتفاع مکان توپ E تا سطح آب،دوباره شکل را بررسی کنید

سلام . فاصله محل اتصال بازوی m تا مرکز قرقره را ندادید. البته اندازه این فاصله و قطر قرقره فقط باعث افزایش سرعت و کاهش قدرت یا بالعکس خواهد شد مانند گیربکس اتومبیل.

ارسال پست