ماشين محرك دائم
Re: ماشين محرك دائم
از نظر من همش قوته.والا از نظر من که بعداز سه چهارسال دادن طرحهای مختلف و رد شدنشود به ذهنم رسیده و جواب چندتا فیزیکدان در موردش این بوده که: فقط باید ساختش تا ببینیم چی میشه ... همش نقطه قوته.میخوام اینجا دلیلی واسه کار نکردنش بیارید ومن دفاع کنم.
- Archimedes
عضویت : دوشنبه ۱۳۹۲/۵/۱۴ - ۱۰:۴۵
پست: 1233-
سپاس: 824
Re: ماشين محرك دائم
مشکل اصلی بازدهی و اختلاف انرژی ورودی و خروجیه.
حتی اگر اتلاف انرژی فقط یک هزارم درصد هم باشه این چرخه دوامی نخواهد داشت.
حتی اگر مقیاس پره ها رو برای بازدهی انرژی بهتر بزرگتر بکنیم باز احتیاج به انرژی ورودی بیشتری داره.
در بهترین حالت شما می توانید چرخه ای رو طراحی بکنید که کمترین اتلاف و بیشترین بازدهی رو داشته باشه. که تلاشی عاقلانه است.
بهترین پیشنهادی که دارم طراحی چرخه ای جدید ( البته نه محرک دائم بلکه بیشترین بازدهی انرژی) در شرایط خلا و نبود گرانشه.
در این صورت می تونید از اصطکاک و مقاومت هوا صرف نظر کنید.
به عنوان مثال در محیط بیرون جو.
حتی اگر اتلاف انرژی فقط یک هزارم درصد هم باشه این چرخه دوامی نخواهد داشت.
حتی اگر مقیاس پره ها رو برای بازدهی انرژی بهتر بزرگتر بکنیم باز احتیاج به انرژی ورودی بیشتری داره.
در بهترین حالت شما می توانید چرخه ای رو طراحی بکنید که کمترین اتلاف و بیشترین بازدهی رو داشته باشه. که تلاشی عاقلانه است.
بهترین پیشنهادی که دارم طراحی چرخه ای جدید ( البته نه محرک دائم بلکه بیشترین بازدهی انرژی) در شرایط خلا و نبود گرانشه.
در این صورت می تونید از اصطکاک و مقاومت هوا صرف نظر کنید.
به عنوان مثال در محیط بیرون جو.
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
Re: ماشين محرك دائم
Archimedes نوشته شده:مشکل اصلی بازدهی و اختلاف انرژی ورودی و خروجیه.
حتی اگر اتلاف انرژی فقط یک هزارم درصد هم باشه این چرخه دوامی نخواهد داشت.
حتی اگر مقیاس پره ها رو برای بازدهی انرژی بهتر بزرگتر بکنیم باز احتیاج به انرژی ورودی بیشتری داره.
در بهترین حالت شما می توانید چرخه ای رو طراحی بکنید که کمترین اتلاف و بیشترین بازدهی رو داشته باشه. که تلاشی عاقلانه است.
بهترین پیشنهادی که دارم طراحی چرخه ای جدید ( البته نه محرک دائم بلکه بیشترین بازدهی انرژی) در شرایط خلا و نبود گرانشه.
در این صورت می تونید از اصطکاک و مقاومت هوا صرف نظر کنید.
به عنوان مثال در محیط بیرون جو.
اساس طرحم با جاذبه است قربان.شما فکر کنید پنجاه تا ظرف هوا طرف راست و طبیعتا پنجاه تا ظرف خالی از هوا یعنی آب فرا گرفته،طرف چپ.شما قبول دارید نیروی رو به بالا طرف راست سیستم زنجیر ظرفهارا به حرکت در می آورد؟
Re: ماشين محرك دائم
Archimedes نوشته شده:مشکل اصلی بازدهی و اختلاف انرژی ورودی و خروجیه.
حتی اگر اتلاف انرژی فقط یک هزارم درصد هم باشه این چرخه دوامی نخواهد داشت.
حتی اگر مقیاس پره ها رو برای بازدهی انرژی بهتر بزرگتر بکنیم باز احتیاج به انرژی ورودی بیشتری داره.
در بهترین حالت شما می توانید چرخه ای رو طراحی بکنید که کمترین اتلاف و بیشترین بازدهی رو داشته باشه. که تلاشی عاقلانه است.
بهترین پیشنهادی که دارم طراحی چرخه ای جدید ( البته نه محرک دائم بلکه بیشترین بازدهی انرژی) در شرایط خلا و نبود گرانشه.
در این صورت می تونید از اصطکاک و مقاومت هوا صرف نظر کنید.
به عنوان مثال در محیط بیرون جو.
اساس طرحم با جاذبه است قربان.شما فکر کنید پنجاه تا ظرف هوا طرف راست و طبیعتا پنجاه تا ظرف خالی از هوا یعنی آب فرا گرفته،طرف چپ.شما قبول دارید نیروی رو به بالای طرف راست، سیستم زنجیر ظرفهارا به حرکت در می آورد؟
- mmeftahpour
نام: مسعود مفتاح پور
عضویت : یکشنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲
پست: 457-
سپاس: 394
Re: ماشين محرك دائم
باسلام
در ابتدای کار درست می فرمائید و هوای سمت راست باعث گردش سیستم خواهد شد. ولی در ادامه میزان پمیاژ هوا ، به مقدار اولیه نخواهد بود و سیستم کم کم خواهد ایستاد.
اساس طرحم با جاذبه است قربان.شما فکر کنید پنجاه تا ظرف هوا طرف راست و طبیعتا پنجاه تا ظرف خالی از هوا یعنی آب فرا گرفته،طرف چپ.شما قبول دارید نیروی رو به بالای طرف راست، سیستم زنجیر ظرفهارا به حرکت در می آورد؟
در ابتدای کار درست می فرمائید و هوای سمت راست باعث گردش سیستم خواهد شد. ولی در ادامه میزان پمیاژ هوا ، به مقدار اولیه نخواهد بود و سیستم کم کم خواهد ایستاد.
Re: ماشين محرك دائم
خب به نظر شما از پنجاه تا ظرف هوای طرف راست که در حال حرکت رو به بالاست ، انرژی بیستایش صرف پمپاژ هوا در فاصله رسیدن ظرف پایینی مقابل ورودی حباب که برابر است با بیست سانتیمتر حرکت کل مجموعه زنجیر ظرف است ،شود ،کفایت نمیکند؟
Re: ماشين محرك دائم
منظورم این است که به ازای حرکت کل زنجیر ظرف به فاصله بیست سانتیمتر از نقطه ابتدای حرکت، فقط نیاز به ورود حباب به حجم یک ظرف داریم.وباز به همین ترتیب.به صدف های دو کپه ای کا ته اکواریومها دیده اید فکر کنید .حباب را تا حجم معینی ذخیره و به یکباره ازاد میکند.
Re: ماشين محرك دائم
استاد meftahpour تصور کنید ظرفی با حجم پنجاه لیتر آب که پر از هوا است را با نخی به طول یک متر به توپی با حجم بیست لیتر آب،ولی پر از هوا متصل کنیم.اگر نخ را از قرقره ای که ته مخزنی از آب است بگذرانیم در صورتی که ارتفاع آب یک متر باشد چه میشود؟
- mmeftahpour
نام: مسعود مفتاح پور
عضویت : یکشنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲
پست: 457-
سپاس: 394
Re: ماشين محرك دائم
mmeftahpour نوشته شده:باسلام
دوست من میتونی با شکل توضیح بدین - من که متوجه نشدم.
http://8pic.ir/images/ea2pbfv9mg541a60kzl8.jpg
- mmeftahpour
نام: مسعود مفتاح پور
عضویت : یکشنبه ۱۳۸۶/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲
پست: 457-
سپاس: 394
Re: ماشين محرك دائم
باسلام
در ابتدا چون به قسمت 20 لیتری نیروی ارشمیدسی وارد می شود (به انداره وزن 20 لیتر آب و رو به بالا) منجر می شود این قسمت رو به بالا حرکت کند و در نتیجه قسمت 50 لیتری رو به سمت پایین می کشد. اما در ادامه با فرو رفتن قسمت 50 لیتری به این قسمت هم نیروی ارشمیدسی وارد می شود و مانع فرو رفتن ظرف 50 لیتری می شود. اگر از ورن هوا در مقابل آب صرف نظر کنیم ؛ بعد از اینکه از ظرف 50 لیتری به اندازه 20 لیتر وارد آب شد سستم متوقف می شود.
در ابتدا چون به قسمت 20 لیتری نیروی ارشمیدسی وارد می شود (به انداره وزن 20 لیتر آب و رو به بالا) منجر می شود این قسمت رو به بالا حرکت کند و در نتیجه قسمت 50 لیتری رو به سمت پایین می کشد. اما در ادامه با فرو رفتن قسمت 50 لیتری به این قسمت هم نیروی ارشمیدسی وارد می شود و مانع فرو رفتن ظرف 50 لیتری می شود. اگر از ورن هوا در مقابل آب صرف نظر کنیم ؛ بعد از اینکه از ظرف 50 لیتری به اندازه 20 لیتر وارد آب شد سستم متوقف می شود.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
Re: ماشين محرك دائم
خب.حالا برگردیم به نقاشی جاذبه ۲mmeftahpour نوشته شده:باسلام
در ابتدا چون به قسمت 20 لیتری نیروی ارشمیدسی وارد می شود (به انداره وزن 20 لیتر آب و رو به بالا) منجر می شود این قسمت رو به بالا حرکت کند و در نتیجه قسمت 50 لیتری رو به سمت پایین می کشد. اما در ادامه با فرو رفتن قسمت 50 لیتری به این قسمت هم نیروی ارشمیدسی وارد می شود و مانع فرو رفتن ظرف 50 لیتری می شود. اگر از ورن هوا در مقابل آب صرف نظر کنیم ؛ بعد از اینکه از ظرف 50 لیتری به اندازه 20 لیتر وارد آب شد سستم متوقف می شود.
در کل منظورم این بود که پنجاه میاد رو اب و بیست زیر اب.پس اگه پنجا در مقابل یک باشه چهلو نه واحدش رو اب قرار میگیره.
با گیربکس مناسبی میتونیم سیستم رو پایدار کنیم؟
(واقعا از وقتی که برای موضوع میذارید ممنونم)