تغییر شکل ملکولهای آب! آیا واقعا افکار انسان بر شکل ملکولهای
ارسال شده: پنجشنبه ۱۳۸۹/۱۲/۵ - ۱۵:۱۰
سوالی از محضر مبارک حضرات عالی دارم
حتما شما هم از آزمایشات ماسورو ایموتو شنیده اید
اینکه بر روی ظروف آب کلمات مثبت و منفی مینویسد و شکل ملکولهای آب متناسب با ان کلمه تغییر میکنند
ویکی پدیا مینویسد :
دکتر ماسارو ایموتو (به ژاپنی: 江本勝) (زادهٔ ۲۲ ژوئیه ۱۹۴۳) پژوهشگر ژاپنی است که به دلیل ادعاهایش در مورد بلور یخ شناخته شده است .
ایموتو معتقد است مولکولهای در مقابل کلمات و افکار انسانها سریعا عکسالعمل نشان میدهند . او آزمایشهای خود را اینگونه انجام میدهد : مقداری آب را در ظرفی ریخته سپس افکار مثبت یا کلمات زیبا را بر آن آب میخواند یا القا میکند و بلافاصله آب را منجمد کرده و از مولکول های یخ عکس میگیرد . همین کار را با همان آب و این بار با کلمات منفی یا افکار زشت تکرار میکند . او معتقد است تصویر اول شکل هندسی ششوجهی زیبایی دارد و تصویر دوم فاقد شکل منظم هندسی است و اصلاً زیبا نیست . او موسیقیهای مختلفی را نیز امتحان کرده است .
[ویرایش] شکل کریستالهای آب و نقدها
درآزمایشهای ایموتو آب داخل لیوان را در معرض کلمات، تصاویر و موزیکهای مختلف قرار میدهند، سپس آب را منجمد کرده و زیباییشناسی کریستالهای بدست آمده را با عکاسی میکروسکوپیک بررسی میکنند.
منتقدان کارهای ایموتو را به دلایل مختلفی مورد نقد قرار دادهاند. نبود کنترلهای آزمایشی کافی، اینکه ایموتو جزئیات نتایج خود را به اندازهٔ کافی در اختیار جوامع علمی قرار نمیدهد، و همچنین آزمایشها بگونهای انجام میشوند که که احتمال خطای انسانی را بالا میبرند. خطای انسانی که میتواند نتایج او را تحت تاثیر قرار دهند.
در همهٔ کارهای گروه ایموتو، خلاقیت عکاسان نکتهای است که از کیفیت آزمایش برجسته تر است.ایموتو اعلام میکند که دانشمند نیست و از عکاسان خواسته شده که زیباترین عکسی که میتوانند را بگیرند.
در سال ۲۰۰۳ جیمز رندی به طور عمومی اعلام کرد که حاضر است یک میلیون دلار به ایموتو جایزه بدهد، اگر آزمایشهای او بتواند دوباره نتایج را در یک مطالعهٔ دابلبلایند بازتولید کند.
در سال ۲۰۰۶ ایموتو به همراه دین رادین مقالههای را در مجلهای منتشر کرد به نام The Journal of Science and Healing که دین رادین خود سردبیر اصلی آن بود. آنها در این مقاله توضیح میدهند که در یک مطالعهٔ دابل بلایند حدود ۲۰۰۰ نفر از مردم توکیو توانستند زیبایی ظاهر آب را در یک اتاق در کالیفرنیا افزایش دهند در مقایسه با آبی که در اتاقی دیگر قرار داشت، و آنها این کار را تنها توانستهاند با دیدگاه مثبت خود ایجاد کنند.
نتایح یک تحقیق علمی بر روی این موضوع که به روش تریپل بلایند انجام شده و در مجله Journal of Scientific Exploration منتشر شده، ادعای ایموتو را رد میکند. در این آزمایش بیش از 1900 نفر از پیروان ایموتو بر روی بطری های آب به مدت سه روز تمرکز قدرشناسانه کردند، سپس آب منجمد شد و با دو نمونه دیگر مقایسه شد. کریستالها، چه آنکه مورد تمرکز قرار گرفته بود و چه دو نمونه دیگر، هیچ یک زیبا شناخته نشد( امتیاز زیبایی 1.7 در مقیاس 0 تا 6 بطوری که امتیاز 6 برای خیلی زیبا باشد). نمونه مورد تمرکز قرار گرفته حتی زشت تر از نمونه های دیگر ارزیابی شد. در یک مقایسه عینی بین نمونه ها هیچ تفاوت معناداری بین آنها مشاهده نشد.
ایموتو ادعا میکند که بیش از دو میلیون نسخه از کتابهایش در این زمینه به فروش رفته است. در سال 2005، کریستوفر ستچفیلد از دپارتمان علوم طبیعی ورمونت، مقاله ای منتشر کرد[۱] و به بررسی انگیزه های ایموتو از این مطالب پرداخت. او می نویسد: "متاسفانه ایموتو با فروش محصولاتی مبتنی بر ادعاهای خود (مثلا فروش بطری های آب به قیمت 35 دلار)، از این ادعای نادرست، کسب درآمد میکند."
------------------------
مطالب ضد ونقیضی در اینترنت وجود دارد اما ایا کسی از صحت و سقم این ماجرا اگاهی دارد؟
با منبع!
سپاس
حتما شما هم از آزمایشات ماسورو ایموتو شنیده اید
اینکه بر روی ظروف آب کلمات مثبت و منفی مینویسد و شکل ملکولهای آب متناسب با ان کلمه تغییر میکنند
ویکی پدیا مینویسد :
دکتر ماسارو ایموتو (به ژاپنی: 江本勝) (زادهٔ ۲۲ ژوئیه ۱۹۴۳) پژوهشگر ژاپنی است که به دلیل ادعاهایش در مورد بلور یخ شناخته شده است .
ایموتو معتقد است مولکولهای در مقابل کلمات و افکار انسانها سریعا عکسالعمل نشان میدهند . او آزمایشهای خود را اینگونه انجام میدهد : مقداری آب را در ظرفی ریخته سپس افکار مثبت یا کلمات زیبا را بر آن آب میخواند یا القا میکند و بلافاصله آب را منجمد کرده و از مولکول های یخ عکس میگیرد . همین کار را با همان آب و این بار با کلمات منفی یا افکار زشت تکرار میکند . او معتقد است تصویر اول شکل هندسی ششوجهی زیبایی دارد و تصویر دوم فاقد شکل منظم هندسی است و اصلاً زیبا نیست . او موسیقیهای مختلفی را نیز امتحان کرده است .
[ویرایش] شکل کریستالهای آب و نقدها
درآزمایشهای ایموتو آب داخل لیوان را در معرض کلمات، تصاویر و موزیکهای مختلف قرار میدهند، سپس آب را منجمد کرده و زیباییشناسی کریستالهای بدست آمده را با عکاسی میکروسکوپیک بررسی میکنند.
منتقدان کارهای ایموتو را به دلایل مختلفی مورد نقد قرار دادهاند. نبود کنترلهای آزمایشی کافی، اینکه ایموتو جزئیات نتایج خود را به اندازهٔ کافی در اختیار جوامع علمی قرار نمیدهد، و همچنین آزمایشها بگونهای انجام میشوند که که احتمال خطای انسانی را بالا میبرند. خطای انسانی که میتواند نتایج او را تحت تاثیر قرار دهند.
در همهٔ کارهای گروه ایموتو، خلاقیت عکاسان نکتهای است که از کیفیت آزمایش برجسته تر است.ایموتو اعلام میکند که دانشمند نیست و از عکاسان خواسته شده که زیباترین عکسی که میتوانند را بگیرند.
در سال ۲۰۰۳ جیمز رندی به طور عمومی اعلام کرد که حاضر است یک میلیون دلار به ایموتو جایزه بدهد، اگر آزمایشهای او بتواند دوباره نتایج را در یک مطالعهٔ دابلبلایند بازتولید کند.
در سال ۲۰۰۶ ایموتو به همراه دین رادین مقالههای را در مجلهای منتشر کرد به نام The Journal of Science and Healing که دین رادین خود سردبیر اصلی آن بود. آنها در این مقاله توضیح میدهند که در یک مطالعهٔ دابل بلایند حدود ۲۰۰۰ نفر از مردم توکیو توانستند زیبایی ظاهر آب را در یک اتاق در کالیفرنیا افزایش دهند در مقایسه با آبی که در اتاقی دیگر قرار داشت، و آنها این کار را تنها توانستهاند با دیدگاه مثبت خود ایجاد کنند.
نتایح یک تحقیق علمی بر روی این موضوع که به روش تریپل بلایند انجام شده و در مجله Journal of Scientific Exploration منتشر شده، ادعای ایموتو را رد میکند. در این آزمایش بیش از 1900 نفر از پیروان ایموتو بر روی بطری های آب به مدت سه روز تمرکز قدرشناسانه کردند، سپس آب منجمد شد و با دو نمونه دیگر مقایسه شد. کریستالها، چه آنکه مورد تمرکز قرار گرفته بود و چه دو نمونه دیگر، هیچ یک زیبا شناخته نشد( امتیاز زیبایی 1.7 در مقیاس 0 تا 6 بطوری که امتیاز 6 برای خیلی زیبا باشد). نمونه مورد تمرکز قرار گرفته حتی زشت تر از نمونه های دیگر ارزیابی شد. در یک مقایسه عینی بین نمونه ها هیچ تفاوت معناداری بین آنها مشاهده نشد.
ایموتو ادعا میکند که بیش از دو میلیون نسخه از کتابهایش در این زمینه به فروش رفته است. در سال 2005، کریستوفر ستچفیلد از دپارتمان علوم طبیعی ورمونت، مقاله ای منتشر کرد[۱] و به بررسی انگیزه های ایموتو از این مطالب پرداخت. او می نویسد: "متاسفانه ایموتو با فروش محصولاتی مبتنی بر ادعاهای خود (مثلا فروش بطری های آب به قیمت 35 دلار)، از این ادعای نادرست، کسب درآمد میکند."
------------------------
مطالب ضد ونقیضی در اینترنت وجود دارد اما ایا کسی از صحت و سقم این ماجرا اگاهی دارد؟
با منبع!
سپاس